Indmeldelse, kontingent og udmeldelse
Når du skal meldes ind i Højbjerg Drenge er det ret nemt. Du skal bare gå ind på Højbjerg Drenges hjemmeside (altså her hvor du allerede er), og trykke på det røde felt på forsiden, hvor der står 'Bliv Spejder'. Indtast alle de oplysninger, du bliver spurgt til - det er ret enkelt. Når indmeldelsen er accepteret, vil du modtage en mail med en række praktiske oplysninger. Du kan også finde praktiske oplysninger her på hjemmesiden, på Højbjerg Drenges fællesgruppe for forældre på Facebook, og på de enkelte grenes grupper på Facebook.
Højbjerg Drenge opkræver kontingent to gange om året:
- Den første opkrævning dækker perioden 1. januar til 30. juni, og bliver typisk udsendt i løbet af februar/marts.
- Den anden opkrævning dækker perioden 1. juli til 31. december, og bliver typisk udsendt i slutning af september eller begyndelsen af oktober.
Opkrævningerne sker automatisk via DDS's medlemssystem. Vær opmærksom på, at hvis man ikke er udmeldt før en kontingentperiode starter, vil Højbjerg Drenge - som med alle andre abonnementer og kontingenter, hvor en periode er begyndt - være nødt til at fastholde opkrævningen; bl.a. fordi Højbjerg Drenge er forpligtet til at betale korpskontingent med afsæt i medlemsantallet. Så hvis du en dag vil meldes ud - så gør det inden 30. juni hhv. 31. december.
Hvis du en dag vil meldes ud - og det håber vi naturligvis slet ikke sker - skal det ske ved at logge ind på via din medlemsprofil i medlemssystemet. Som med indmeldelse er det ganske simpelt: Tryk på knappen 'Meld ud', svar på de få spørgsmål (herunder begrundelsen - hvis der er en grund), og så får vores medlemsansvarlig besked. Du får herefter en mail omkring udmeldelsen. Der er grundlæggende ikke noget "opsigelsesvarsel", men vær opmærksom på, at hvis du melder dig ud efter en ny kontingentperiode er begyndt, skal du fortsat betale kontingentet - også selvom du ikke har modtaget opkrævningen endnu.